Pevnost STACHELBERG
Na tuhle pevnost jsem se chtěl podívat už dávno,ale nějak jsem se tam ne a ne dostat. Až loni na podzim jsem naložil děti do sajdy a vyrazil směr Stachelberg.
Cesta ubíhala pěkně,až do doby,kdy jsem zjistil,že mám celé zadní kolo od oleje.Zastavuju,a koukám,co se na německém "nerozbitném" stroji pokazilo. Zjišťuju,že se uklepala část oddechu oleje z kardanu. Ale co s tím, přece nepojedeme domů. Rozhlížím se po příkopě a přemýšlím, co bych tam strčil, aby olej neunikal. Zkouším víčko z lahve, ale nejde to. Nakonec nacházím vajgl z cigára a už ho tam cpu. Oprava se zdařila a můžeme jet(vajgl tam mám doteď - a drží). Projíždíme Trutnovem směr Žacléř a po cca 15km jsme na místě. Parkujeme u jednoho z bunkrů a vydáváme se po naučné stezce směrem k pevnosti. Míjíme základy dvou rozestavěných pěchotních srubů. Kluci zkouší vybudované zákopy a okukujeme další bunkry. Po chvilce přicházíme k hlavní dělostřelecké tvrzi. Začíná prohlídka a dozvídáme se, že Stachelberg měl tvořit součást opevnění proti Německu. Se stavbou se začalo v roce 1937 a měl být největší československou stavbou svého druhu. Ve své době by se po dokončení stal jednou z největší tvrzí v celosvětovém měřítku. Výstavba však netrvala dlouho a už v roce 1938 je ukončena. Za necelý rok se podařilo vylámat podzemní prostory a vybetonovat jeden bunkr. Po sestoupení po schodišti (opravdu dlouhém), se dostáváme do rozestavěného podzemí o délce 3,5km, a to vše v hloubce až 60m. Průvodce popisuje, jak efektivně tu byla řízená práce ve třech směnách. Je to až neuvěřitelné, co se stihlo za 11 měsíců. Mělo zde být umístěno na 800 mužů a nechyběla by zde podzemní kasárna, velitelství, sklady munice, elektrárna, atd. Prohlídková trasa vede rozestavěným podzemím, které bylo donedávna zatopeno vodou a je tu vše v podstatě tak, jak to dělníci v roce 1938 opustili. Prohlídka trvala cca 1hodinu a bylo opravdu na co koukat. Venku jsme ještě nakoukli do malé pevnůstky tzv.řapíku, jak by vypadal v roce 1938 připraven k boji.
Pokud vás takovéhle objekty zajímají, mohu vám návštěvu Stachelbergu doporučit.
Související články
DS Sport - Martin Kopal
Dnes jsme se rozhodli vám přiblížit další motorkářskou dílnu, tentokrát patřící Martinu ,,Kopy“ Kopalovi, charizmatickému týpkovi co má za sebou opravdu velké zkušenosti. Tato dílna nese název DS Sport.
Na mušce...Motoservisy-díl 2.
O nové pobočce Ducati v Mladé Boleslavi pod názvem Rossomoto se už ví. Nějaké články motorkářskými periodiky proběhly, jelikož i mezi motorkáři se dobré zprávy šíří rychle není tu moc co představovat. My jsme se ale rozhodli se na ně podívat trochu jinak a paní spolumajitelku, Lindu Lumpeovou...
Na mušce...Motoservisy-díl 1.
Vzhledem k tomu, že servis navštíví většina z nás, rozhodli jsme se udělat krátký seriál reportáží o servisech a o lidech, kteří nejsou vždy vidět, ale o naše motorky se starají.
Brno Classic Grand Prix
Ve dnech 3.-5.5.2013 hostil Masarykův okruh v Brně akci zvanou Brno Classic Grand Prix / HistoCup. Účelem akce bylo připomenout slavnou éru původního Masarykova okruhu, který dlouhé roky hostil evropský šampionát cestovních vozů a formulí.
1. Medvědův memoriál 2012 (Černý Důl)
Letošní 2. ročník Krknošského srazu Café Racer Clubu byl poznamenán tragickou nehodou spoluzakládajícího člena klubu Slávka "Medvěda" Musílka. Sraz začínal právě v den jeho posledního rozloučení, kde naši zástupci předali za klub věnec. V upomínku na nezapomenutelného člověka, jakým Slávek byl...
Bleskovky
All Ride Moto Show IV
17.10.2019
DGR 2018 - Prague, Czech Republic
14.8.2018
Motoemotion Festival 2018
7.5.2018
Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show
20.10.2016
Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016
31.8.2016
Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
||||||
2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. |
9. | 10. | 11. | 12. | 13. | 14. | 15. |
16. | 17. | 18. | 19. | 20. | 21. | 22. |
23. | 24. | 25. | 26. | 27. | 28. | 29. |
30. | 31. |
Nebyly nalezeny žádné nadcházející události
Komentáře
V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!
Otevřít diskuzi