Kawasaki GT550 Café Racer

Kawasaki GT550 Café Racer

6.10.2016

Redakce CRC

Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon. V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme podrobnosti.

Po několika dnech se opět ozval a popisoval, že by chtěl výraznou a zajímavou motorku, která by se mimo jiné dala využít pro reklamní účely jeho společnosti Heavytech která se zabývá distribucí strojní techniky. Nakonec jsme se domluvili, že si pod naší kontrolou a pomocí zakoupí vlastní motorku. Nakoupí doplňky a díly podle našeho společného návrhu, které jsou potřeba k tomu, abychom se mohli pustit do práce.
Dovezl nám motocykl Kawasaki GT550 z roku 1990. Na první pohled se zdálo, že se z ní dá udělat Cafe Racer mávnutím rukou. Při rozebírání motorky nám začalo docházet, že to až tak snadné nebude. Bylo potřeba rám zásadně upravit a převařit i úchyt nádrže. Tak jsme vzali do ruky flexu a začali řezat do rámu. Vyřezalo se toho poměrně hodně. Svařování se zhostil kamarád, který má zámečnickou firmu a spolupracoval s námi i na předchozí přestavbě.
Po dokončení úpravy rámu bylo potřeba vše řádně očistit, zabrousit a doladit všechny detaily před nástřikem barvy. Co se týče lakování, tak jsme zvolili podobnou variantu, jako u první přestavby, tudíž černý lesklý rám a černá matná kola, motor a výfuky.
Potom přišla na řadu výroba sedla s bobkem. Jelikož zákazník chtěl zachovat dvoumístnou variantu, která je samozřejmě nutná i pro bezproblémovou technickou ale zároveň jsme chtěli zachovat styl jednosedadlového Cafe Raceru. Tak jsme vymysleli variabilní řešení v podobě snadno odnímatelného laminátového překrytu sedla s tím, že stupačky dostane majitel v krabici k motorce a může si je na motorku kdykoliv snadno přimontovat jediným šroubem. Sedlo je vyrobeno z hliníkového korpusu, na který je zespodu přinýtovaná polyesterová deska, do které se snadno přichytí potah sedla. Ten si zákazník vybral ve světle hnědé barvě.
Lakování karosářských dílů, jako je nádrž, přední blatník a překryt sedla, je na přání zákazníka proveden v barvě Colonial Blue.
Jelikož jsme přestavbu od začátku pojali trochu moderně, dostal motocykl velké přední světlo s čirou optikou, úzké zadní LED světlo a kvalitní hliníkové LED blinkry v retro vzhledu. Řídítka jsou Racingová CNC osazená soudkovými gripy Biltwell a na jejich koncích jsou zasazená zrcátka Highsider. Mezi řídítky dominují fantastické budíky Daytona Velona.
Plán byl takový, že přestavbu stihneme dokončit někdy v polovině léta, ale některé nečekané komplikace nám termín posunuli až na září.
Teď už motorka dělá radost svému majiteli a my už pracujeme na novém projektu, který bychom rádi stihli dokončit přes zimu.
Tak nám držte palce, a pokud se vše povede, tak o nás určitě opět uslyšíte.

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

Honda CX500 Parallel Garage

Honda CX500 Parallel Garage

Stavby a přestavby

26.5.2016

René Müller

3

Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...

Více

Triumph Bonneville 900

Triumph Bonneville 900

Stavby a přestavby

19.2.2015

Brzda37

1

Triumph Bonneville 900 - stavba od DS Sport Martin Kopal.

Více

Kafíčko pro každého: Royal Enfield Continental GT

Kafíčko pro každého: Royal Enfield Continental GT

Stavby a přestavby

15.12.2014

Redakce CRC

0

Podobných projektů je v našich končinách jako šafránu. Vzít už tak celkem přitažlivou sériovku, vymazlit ji a stejnou možnost dát komukoliv, kdo bude podobnou úpravu chtít – počin, který si žádá pozornost…

Více

Norton oznámil nový model Dominator SS

Norton oznámil nový model Dominator SS

Stavby a přestavby

12.12.2014

Redakce CRC

0

Někteří z vás možná zaregistrovali projekt Domiracer, který britská značka vyvinula zhruba rok a půl zpátky. Jednalo se o traťovou motorku s nádechem café raceru, která byla víc než co jiného hlavně prezentací toho, že je Norton stále při síle.

Více

Lotus C-01 ve výrobě...

Lotus C-01 ve výrobě...

Stavby a přestavby

9.12.2014

Redakce CRC

0

Lotus Motorcycles hlásí hotovo! Jejich projekt C-01 nebyl pouhým tlacháním, motorky jsou postavené a míří k zákazníkům. A rozhodně nejsou nezajímavé ...

Více

Bleskovky

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show

20.10.2016

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto ShowStěžejním slovem All Ride Moto Show je CUSTOM. Custom je motorka, ale nepředstavujte si motorku, jakou běžně vídáte na ulici nebo veletrhu. Je to motorka, do které její majitel či...

Více

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016

31.8.2016

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016Je nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2016 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic 25....

Více

Bohemian Ton Up Ride 2016

27.4.2016

Bohemian Ton Up Ride 2016BTUR II. (3. – 4. 9. 2016)Letos nepojedeme jih a jihozápad v okolí Prahy, ale trošku dál a na sever – Kokořínsko, Máchův Kraj, Českolipsko… Posouváme termín o týden dopředu, na...

Více

Motoemotion Fest 2016

24.4.2016

Motoemotion Fest 2016Emoce * Kreativita * Umění * Harmonie * PřátelstvíPět slov, která vystihují Motoemotion. Jejich podstatu si přejeme potkat a zároveň ji nabídnout všem, kteří přijedou první červnový...

Více

Bohemian Ton-Up Ride 2015

22.7.2015

Bohemian Ton-Up Ride 2015Pozvánka od kolegů z Prahy...

Více

Starší bleskovky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

9.9.2017 - 10.9.2017

XX. Kolštejnský okruh

23.9.2017 - 24.9.2017

CRC sraz Charvátce u Loun

Přidat novou akci