Honda CX500 Parallel Garage

Honda CX500 Parallel Garage

26.5.2016

René Müller

Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal pátrat a hledat co to bylo za stroj a jak se k němu dostanu. V tu chvíli to přišlo – objevil jsem svět Caferacerů a věděl jsem, že jednou jednoho budu mít.

Strávil jsem několik týdnů čtením a prohlížením tisíce a jedné stránky o café racerech a postupně jsem našel klasické kousky od Deus Ex Machina, Iron and Resin, nebo slavnou Hondu CX500 od Moto Mucci. Poslední jmenovaná na mě zapůsobila největším dojmem a já se rozhodl, že až přijde ten správný čas, Honda CX500 bude ta motorka, kterou koupím a přestavím na café racer.

Trvalo to dlouhé dva roky, než nadešel den, kdy táta dovezl domů Hondu CX500 Eurosport, kterou koupil na druhé straně republiky. Já, v té době na univerzitě v Holandsku, jsem okamžitě začal navrhovat design a úpravy, které můj táta poté přiváděl k životu. Byly to stovky fotografií a desítky provolaných hodin na Skypu, když jsme řešili vizuální detaily, ale nejdůležitější byly stovky hodin, které můj táta strávil v garáži, prací na "bestii", jak jsme pracovně náš projekt pojmenovali.

Původní myšlenka byla, že uděláme výslednou vizualizaci a celou věc položíme na bedra známého, který se věnuje restauracím starých vozů. Trvalo však pouhé dva týdny, než jsme přišli na to, že pokud chceme, aby ta motorka vypadala tak jak má, budeme to muset udělat sami. V rodině máme mnohaleté zkušenosti s enduro a trialovými motorkami, ale žádné se silničními. A proto jsme se vydali na cestu poznání. Nadšení do práce střídala hluboká úzkost z četných komplikací a technických záludností, které vytvořili japonští inženýři počátkem 90. let. Návodů na internet není mnoho a naopak rad od ostatních je přespříliš. Těžko člověk hledá kloudnou radu, když na jednu otázku najde na jednom foru 13 různých, naprosto odlišných, odpovědí. Nemůžu říct, že by existoval největší oříšek celé stavby, za to můžu říct, že existovalo mnoho problémů, které potřebovali inovativní řešení – umístění baterie, zadní stavba, sedlo, výfuky, elektřina, kabeláž, řízení… A všichni dobře víme, že bez jednoho se nemůžeme dostat k druhému.

Po čtyřech měsících neúnavné práce po večerech a víkendech byl projekt hotový. Bylo to namáhavé, ale s velkou dávkou snahy jsme nemuseli udělat mnoho ústupků od původního návrhu. Bohužel motorka vydržela pouhé dva týdny, než mě srazilo auto, které mi nedalo přednost v jízdě a postavilo se mi do cesty. Bylo to štěstí v neštěstí, protože já skončil “pouze” se zlomenou čelistí a pohmožděnou krční páteří, a motorka potřebovala nový předek – řídítka, světlo, vidlici, blatník, páčky… 

Podzim a zimu jsme strávili společně v garáži a postupně jsme Hondu dávali zpátky dohromady. Nejprve došlo na totální rozbor, kdy jsme měli i poslední ložiska z rámu venku a všechno se stříkalo na novou barvu a repasovalo. Koncem ledna byla motorka opět připravená na ježdění a je v lepším stavu než kdy jindy, protože jde poznat jak moc pomohlo rozebrání a repase nebo výměna všech jednotlivých částí.

Netrvalo dlouho a jedna motorka nám začala být málo, protože jsme dva. Proto jsme se nenápadně začali poohlížet po nějaké další. V polovině března se objevila nabídka na naprosto stejný model, zaparkovaný v garáži v Brémách a po jednom telefonním rozhovoru bylo rozhodnuto, že se pro ni druhý den jede. Přesně o dva měsíce později jsme vyjeli s přihlášenou přestavbou na první projížďku. Tento projekt trval tak krátkou dobu především díky množství zkušeností, které jsme měli z předešlé stavby. Člověk přesně ví kde sáhnout, co a jak funguje a práce mu jde výrazně rychleji. Jediné na co jsme si museli dát pozor bylo to, aby nakonec obě motorky nevypadaly stejně. Jak se nám to povedlo můžete posoudit sami.

Už teď máme vybranou další motorku na přestavbu a opět plánujeme udělat přestavbu radikálnější a být odvážnější. Jde nám nejen o design ale především o jízdní vlastnosti. Nevidíme význam v kosmetických úpravách na úkor technických vlastností, protože pohled je sice oku lahodící, ale když zatáhnete za plyn, to je naprosto jiná kapitola.

Černá Honda CX500E je právě teď na prodej, pro více informací mě můžete kontaktovat na email rene.muller@email.cz

Poslední komentáře (3 komentáře)

STK v pohode! Dali nam ho na obe motorky bez problemu. Dokonce jsme dostali znacky hned druhy den po prihlaseni, i kdyz byla motorka dovezena z Nemecka. Hodne lidi me neustale desi jake problemy s tim jsou a co je na tech motorkach spatne, ale ja se s tim zatim (diky bohu) nesetkal. 

To by mě taky zajímalo, snad nám autor odpoví...

Pěkné.Co na to STK?

Otevřít diskuzi

Související články

BMW R80 Bobber

BMW R80 Bobber

Stavby a přestavby

7.6.2023

Redakce CRC

0

Klasika ktorá nesklame - old school style v novom šate.

Více

BMW K100

BMW K100

Stavby a přestavby

23.11.2022

Redakce CRC

0

Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....

Více

Honda CX 500 Café Racer

Honda CX 500 Café Racer

Stavby a přestavby

29.8.2019

Ján Kubaščík

2

Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.

Více

Kawasaki GT550 Café Racer

Kawasaki GT550 Café Racer

Stavby a přestavby

6.10.2016

Redakce CRC

0

Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...

Více

Triumph Bonneville 900

Triumph Bonneville 900

Stavby a přestavby

19.2.2015

Brzda37

1

Triumph Bonneville 900 - stavba od DS Sport Martin Kopal.

Více

Bleskovky

All Ride Moto Show IV

17.10.2019

All Ride Moto Show IVČTVRTÉ SETKÁNÍ CUSTOMANIAKŮ, KDE BUDOU ZASE PADAT BRADY A VALIT SE BULVY.Výstava unikátních motocyklových přestaveb letos otevře brány na nové adrese v industriálním prostoru Art...

Více

DGR 2018 - Prague, Czech Republic

14.8.2018

DGR 2018 - Prague, Czech RepublicJe nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2018 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic dne...

Více

Motoemotion Festival 2018

7.5.2018

Motoemotion Festival 2018Emoce – Umění – Kreativita – Přátelství – Harmonie.Pět slov vyjadřujících náš cíl, naše přání, naši vizi, festival Motoemotion.

Více

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show

20.10.2016

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto ShowStěžejním slovem All Ride Moto Show je CUSTOM. Custom je motorka, ale nepředstavujte si motorku, jakou běžně vídáte na ulici nebo veletrhu. Je to motorka, do které její majitel či...

Více

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016

31.8.2016

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016Je nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2016 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic 25....

Více

Starší bleskovky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

SKUTRPORTAL - vše o skútrech. Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou.