SUZUKI GSX 1100 EF

SUZUKI GSX 1100 EF

20.6.2014

Jirka

Základem této přestavby je motocykl Suzuki GSX 1100 EF, ročník 1984. Motocykl jsem zakoupil v srpnu 2011, byl nepatrně upravený od originálu, ale jinak poměrně ve slušném stavu. Prodávající mi ještě stihl před prodejem dokonce udělat STK.

Nechtěl jsem nic uspěchat a tak jsem si řekl, že do konce roku motocykl trošku pojezdím abych zjistil co a jak. Naprosto mne uchvátil motor, věděl jsem o tomhle motoru dost z literatury i z povídání, ale skutečnost předčila všechna očekávání. Neskutečný zátah už pomalu z volnoběhu  a po zařazení pětky není už takřka nutno vůbec řadit. Eventuální  odřazování a následné přidání plynu  navozuje velmi příjemné stavy :_) Konec testování učinila porucha spojky. Takže nastalo klasické kompletní rozebrání motocyklu, první nutná operace před započetím jakýchkoliv úprav.
Jedním z hlavních cílů bylo po prvních zkušenostech maximálně snížit hmotnost. Takže vše nepotřebné se uložilo do krabic, drobně se ořezal rám od zbytečných držáků a zkrátila se podsedlová část rámu. Následovalo opískování a pro některé nepřijatelné nalakování matným černým komaxitem. Následovala výměna všech futer a ložisek v přepákování, kyvce a krku řízení. Rovněž se vyměnila ložiska v kolech a řetězová sada s jiným poměrem.
Následovala nutná kompletní repase brzdových třmenů a brzdových pump. Použity tlaková čidla brzdových světel. Samozřejmostí jsou pancéřové hadice.Nový olej Elf 20 W a gufera v přední vidlici.
Na motoru se pouze vyměnila kompletní spojka tzn. spojkový koš  (zde byla zjištěna ona závada, protočené středové futro) všechny lamely a nové pružinky. Jinak nebylo na motoru a převodovce potřeba nic dělat. Motor má najeto pouze cca 65.000 km.
Inspirací při úpravě tohoto motocyklu mi byla Suzuki GSX 1100 od firmy Yoshimura pro vytrvalostní závody typu Endurace. Takže následoval telefonát se zakladatelem firmy Moto Forza a dlouholetým kamarádem  Zdeňkem Sýkorou seniorem. I když je už v důchodu práce má pořád tolik, že jsem ho musel docela dlouho lámat až nakonec řekl kýžené "tak to nalož a dovez“.
Bylo vyhráno. Věděl jsem, že co se týče vzhledu bude Suzuki v těch nejlepších rukách. Makal na tom skoro měsíc, ale výsledek myslím stojí za to. Odvážel jsem nádherný přední blatníček, přední kapotu, plexi a zadní bobek.
To jsem ale ještě netušil co mne čeká při následné montáži a výrobě potřebných držáků a lešení. Hodin, co jsem na tom strávil pochopí jen ten, kdo to někdy dělal. I tak se to jakž takž povedlo až na několikátý pokus. Rovněž přední osvětlení. Původně tam byla čočka asymetricky umístěná vpravo. V letošním roce ji určitě ku prospěchu nahradily dvě kulatá světla před kapotáží. Výroba držáků těchto světel mi také ač se to nezdá zabralo docela dost přemýšlení a studování dobových materiálů.
Řídítka se povedla také až na druhý pokus, původně jsem zakoupil Fehlingy na vidlice, ale po prvním roce je nahradily plně nastavitelné Tomaselli – mám trošku pochroumaný pravý loket a tak musím mít nastavené každé řídítko trošku v jiném úhlu.
I když vím, že na správnou Suzuki patří výfuk Yoshimura, zatím jsem použil (i z finančních důvodů) dobový originál 4-1 Marving racing včetně svodů a s vyndávací tlumící vložkou. Spolu s odstraněným air boxem je dosažený zvukový projev víc než uspokojivý.
Lakování obstaral kamarád lakýrník Vilda, linky, startovací čísla a nápisy jsou však pouhé nálepky pod lakem. I tak patří dík firmě Motolepo za vstřícnost s kterou mi vše vyrobili.Přepákování je z části od firmy PP tuning, zčásti vlastní výroba, základové duralové desky mi vyrobil zdejší kolega Wapík (ještě jednou díky).
Při vážení jsem zjistil velmi příjemný úbytek na váze cca 30 kg, motocykl s náplněmi váží cca 200 kg. Pneumatiky jsou předepsaných rozměrů vpředu Pirrelli Sport Demon 110/90 R16, vzadu Dunlop Arrowmax 130/90 R17.
Olejová náplň činí cca 6 litrů – motor je chlazený vzduchem a olejem, použitý olej Bel Ray 15W – 50. Svíčky použity Denso.
Samostatnou kapitolou bylo nastavení podvozku – motocykl má nastavitelné pérování jak předku tak zadní části a přetryskování karburátorů.
Pro zkrácení rozvoru jsou trošku popuštěné přední vidlice v brýlích.   Motocykl je oproti základu díky snížené hmotnosti velmi příjemně ovladatelný, brzdy se také trošku vylepšily a vyjížďky si náležitě užívám, i když na druhou stranu 24hodinovku bych už asi nedal. Ti borci co to jezdí mají můj neskutečný obdiv.
Co se týká ekonomické stránky, tak pořizovací cena motocyklu byla cca 25.000,- Kč, cena použitého materiálu (vesměs vše originál Suzuki) včetně lakování cca 80.000,-Kč,  počet hodin práce, přemýšlení a vypitého alkoholu raději nepočítáno.

Komentáře

V diskuzi ještě není žádný komentář - buďte první!

Otevřít diskuzi

Související články

BMW R80 Bobber

BMW R80 Bobber

Stavby a přestavby

7.6.2023

Redakce CRC

0

Klasika ktorá nesklame - old school style v novom šate.

Více

BMW K100

BMW K100

Stavby a přestavby

23.11.2022

Redakce CRC

0

Kedysi som rád chodil po šrotoviskách, vyberal som staré zhrdzavené vraky a snažil som sa zistiť, že medzi hektármi kovu je potrebná časť. Ale pravdupovediac, často ste skončili tak, že ste išli domov s kopou haraburdia, ktoré ste nepotrebovali, a bez jedinej veci, po ktorej ste skutočne túžili....

Více

Honda CX 500 Café Racer

Honda CX 500 Café Racer

Stavby a přestavby

29.8.2019

Ján Kubaščík

2

Bahenní pumpa Honda CX 500 r.v.1980, tahle volba padla z důvodu rozhodnutí si postavit znovu cafe racer. Koupena nepojízdná, s neorigo sedlem, natřená stětcem, ale vlezla do krátkého Caddy.

Více

Kawasaki GT550 Café Racer

Kawasaki GT550 Café Racer

Stavby a přestavby

6.10.2016

Redakce CRC

0

Je krásný jarní den. Jedu po dálnici směr Brno, podívat se na jednu motorku, a najednou zazvoní telefon.V telefonu se ozve muž a povídá: „Viděl jsem na internetu vaši přestavbu a chtěl bych, abyste mi také postavili motorku.“ Řekli jsme si, že si zavoláme později a dohodneme...

Více

Honda CX500 Parallel Garage

Honda CX500 Parallel Garage

Stavby a přestavby

26.5.2016

René Müller

3

Nikdy se mi nelíbily motorky, které jezdí po silnicích. Nic mi neříkaly, nijak mě nepřitahovaly a už vůbec bych žádnou z nich nechtěl vlastnit. Až do jednoho dne. Díval jsem se na video, ve kterém se mihla stará Honda CB550. Nebyla moc přestavěná, ale stačilo to natolik abych v okamžiku začal...

Více

Bleskovky

All Ride Moto Show IV

17.10.2019

All Ride Moto Show IVČTVRTÉ SETKÁNÍ CUSTOMANIAKŮ, KDE BUDOU ZASE PADAT BRADY A VALIT SE BULVY.Výstava unikátních motocyklových přestaveb letos otevře brány na nové adrese v industriálním prostoru Art...

Více

DGR 2018 - Prague, Czech Republic

14.8.2018

DGR 2018 - Prague, Czech RepublicJe nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2018 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic dne...

Více

Motoemotion Festival 2018

7.5.2018

Motoemotion Festival 2018Emoce – Umění – Kreativita – Přátelství – Harmonie.Pět slov vyjadřujících náš cíl, naše přání, naši vizi, festival Motoemotion.

Více

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto Show

20.10.2016

Provoz Továrny zahájí výstava All Ride Moto ShowStěžejním slovem All Ride Moto Show je CUSTOM. Custom je motorka, ale nepředstavujte si motorku, jakou běžně vídáte na ulici nebo veletrhu. Je to motorka, do které její majitel či...

Více

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016

31.8.2016

Gentleman's Ride Prague (DGR) 2016Je nám velkou ctí vás pozvat na letošní Gentleman’s Ride 2016 v Praze! Takže se nezapomeňte slušně voháknout, vyleštit mašiny a vyrazit s ostatními gentlemany do pražských ulic 25....

Více

Starší bleskovky

Kalendář akcí

Po

Út

St

Čt

So

Ne

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

Nebyly nalezeny žádné nadcházející události

Přidat novou akci

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou. SKUTRPORTAL - vše o skútrech.